[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Kevin Hogan  55 taktyk ukrytej perswazji 68
#12 Kiedy w twojej opowieści bohaterami są również osoby trzecie, lepiej jest mówić o nich w
pierwszej osobie, niż w trzeciej.
Nikt już tego nie robi, choć jest skuteczne.
 Powiedział,... Robię co w mojej mocy, człowieku.  (Scotty, Star Trek)
zamiast
 Powiedział, że robi co w jego mocy!
Kiedy ożywiasz swojego bohatera w ten sposób, wprowadzasz %7łYCIE do całej opowieści. . Nie mogę
powiedzieć ilu ludzi powiedziało mi, że pamięta moją opowieść o dziewczynce na wózku, którą spotkałem w Chicago
podczas mojego pierwszego wyjazdu promującego książkę. Są inni, których ludzie pamiętają... wszyscy na pewno
pamiętają księgarnię Barnes & Nobla w Chicago w lipcu 1996 roku.
#13 Twoja opowieść musi zawierać dobrze osadzone w kontekście intencje, lekcje, sposoby do
osiągnięcia twojego albo ich celu.
Przykład: Opowiadam historię o kobiecie, którą Al chce zaprosić na randkę. Chciałbym aby zajęła się ona
Influence: Boot Camp w lutym. (Influence: Boot Camp prowadzę każdego roku w Las Vegas). Dwa oddzielne cele,
które mogą być połączone, by osiągnąć potrójne zwycięstwo.
 ...a tak przy okazji, Al. nie jest jedynym, który brał udział w obozie pieszym Influence:Boot Camp w tamtym
roku i wydał książkę wykorzystując wiadomości, które zdobył.
Teraz ona wie, że Al. był na tym obozie, że wydał książkę, a informacje, które zdobył na obozie pieszym
naprawdę mu się przydały. Wiele intencji może być z łatwością wplecionych w historię o Alu. Jedno zdanie i mogę
powrócić do historii o Alu i o tym, jaki był wspaniały gdy pisał o obozie.
Kevin Hogan  55 taktyk ukrytej perswazji 69
#14 Musisz umieścić siebie w kontekście i sytuacji, która czyni cię powiązanym ze
słuchaczami.
Osiągasz to zarówno przez bezpośrednie doświadczenie jak i jego wizualizację. Oni muszą być zdolni wejść
do środka twojej opowieści i powiedzieć  Tak, dokładnie tak samo czułem się gdy... Lub jeśli dana osoba nie ma w
swoim życiu podobnego doświadczenia, możesz chociaż odwołać się do jej ciekawości,  Tak, zawsze się
zastanawiałem/ wyobrażałem sobie jakby było, gdybym... ...Tak. Jestem taki sam jak słuchacz.
 Kto by pomyślał...że ja... Kevin Hogan, dzieciak z Chicago, zastanawiający się, czy mój krawat wygląda
dobrze... zastanawiający się, czy to widoczne, że moje serce bije jak szalone, siedzę przy stole z jedną z najbardziej
ważnych osób w Polsce.
Aatwo jest się odnieść do kogoś kto jest zdenerwowany bo wszyscy jesteśmy podenerwowani gdy
przebywamy w towarzystwie kogoś znanego. To czyni opowieść która mam zamiar opowiedzieć całkowicie
zrozumiałą... to historia , z którą możesz się identyfikować łatwo i od razu.
#15 Czasami chcesz ich czegoś nauczyć!
Twoja historia może zawierać informacje, które mogłyby zostać przekazane bezpośrednio, ale zamiast tego
zostały wplecione w opowieść. A naukę zwykle wyciągam ja (opowiadający historię)od bohatera mojej historii. W ten
sposób nie prawie kazań. Uczę się i opowiadam czego się nauczyłem.
 nie zdawałem sobie sprawy jak ważne jest aby  X
I to właśnie jest moim przekazem dla słuchacza lub słuchaczy, chcę aby  X . Nie mówię im aby  X . Mówię
im że wcześniej nie zdawałem sobie sprawy jak ważne jest aby  X
#16 Z gracją powiadom swojego słuchacza jaki jesteś naprawdę! Ale to nie
ty powiadamiasz o tym słuchacza, tylko bohaterowie twojej historii.
 & Kevin, otrzymaliśmy list od kierownictwa Barnes i Noble, napisali ze to było ich najlepsze doświadczenie z
autorem.
Nie możesz powiedzieć swoim słuchaczom jaki jesteś wspaniały, ale bohaterowie twojej historii mogą.
#17 Ukryty charyzmatyczny urok i nieodparte przyciąganie uzyskuje się dzięki
pochwałom wypowiedzianym przez bohaterów opowieści.
Kevin Hogan  55 taktyk ukrytej perswazji 70
Zawsze odsłaniaj swoją wrażliwość, nieudolność, swoje słabości i zwykłe
człowieczeństwo
Każda moja historia ma w sobie wiele wrażliwości. Wiele osobistego odsłaniania się i wiele mojej ludzkiej słabości.
To łączy moich odbiorców ze mną. To właśnie jest cecha wspaniałej historii.
#18. Pozwól swojemu słuchaczowi uwierzyć, niech tworzy własne rozwiązania w twojej
opowieści.
Chcesz go zmusić do myślenia:  Jeśli ona to zrobiła, to ja mogę/mogłabym&  , inaczej& jeżeli potrafisz sprawić, aby
powiedzieli coś przeciwko X& to powiedz im potem X i będą przytakiwać z większą mocą i lepszym nastawieniem.
#19. Dostarcz wyraznej inspiracji, przekonaj ich do podjęcia określonych akcji! Bądz
wirusem!
Bądz prosty, potężny, daj się zapamiętać na tyle, aby wracali do waszego spotkania mentalnie, werbalnie i
doświadczali tego na nowo.
Wszystkie woje opowiedziane przez ciebie historie w repertuarze opowiedzieć innej osobie spotkanej na ulicy ,
zaczynając w ten sposób:  o mój Boże& to taki świetny facet, lub świetny mówca& czy wiesz co on powiedział?...
To najlepsza reklama, jaką możesz kiedykolwiek mieć.
#20 Używaj CYTATÓW
Porównaj i skontrastuj te przykłady BARDZO UWA%7łNIE:
Spojrzał na mnie jakbym był wariatem:  Kevin, idioto. Co ty robisz? Oszalałeś?
kontra
Spojrzał na mnie jakbym był wariatem i nazwał idiotą.
Nasze spojrzenia się spotkały i powiedziała:  Kevin, kocham cię
kontra
Nasze spojrzenia spotkały się i powiedziała że mnie kocha. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • actus.htw.pl